tisdag 25 november 2014

Vägen vidare...

Igår skedde alltså "operationen". Jag var hela helgen orolig att jag inte skulle få bli sövd eftersom jag fick en vrålförkylning i torsdags. Men jag tror att en helg med spa gjorde susen för igår morse var förkylningen nästan väck.

Vi kom tidigt till kliniken och fick faktiskt vänta in sköterskorna som inte ens börjat jobba...

Jag fick byta om till "sexiga landstingskläder" och fick därefter ta smärtstillande och de satte dropp. Efter det kom narkossköterskorna och informerade om proceduren och sedan rullades jag in på operation. Allt gick snabbt och sömnmedlet jag fick var sååå snabbverkande att jag knappt hann andas in lustgasen.

Knappt 45 min senare blev jag väckt och fick vakna till på avdelningen. Jag kände mig förvånansvärt pigg men fick efter en stund ont i de nedre regionerna. Fick en dunder morfintablett som satt i nästan hela dagen..

När jag fått vakna till och fått i mig lite kaffe kom kirurgen in och pratade med mig. Det visade sig att allt såg bra ut och nu kan vi äntligen ta nästa steg, det jag velat pröva i sedan i våras; Provera tillsammans med pregotime... Ska köra igång när blödningen efter denna har gått över (livmodern är irriterad och sårig efter ingreppet).

Så nu är det nya tag... Ska gå på en enkel dos till att börja med efter mensdag 5... Sedan ska jag in för att kolla om det lossnar några ägg... Så nu blir det att köra skyttetrafik på kliniken... Men det går framåt och det gläds jag åt!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar